تشکیل بیش از هزار فقره اظهارنامه صادراتی از گمرکات خراسان جنوبی 

مدیر کل گمرکات استان گفت: از ابتدای امسال تعداد هزار و 541 فقره اظهارنامه صادراتی از گمرکات خرسان جنوبی تشکیل شده است.

خاشی مدیر کل گمرکات استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: این اظهار نامه صادراتی به ارزش 60میلیون و 609هزارو 699 دلار به وزن بالغ بر 516هزار608 تن بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سال 97 از نظر ارزشی 291میلیون و 035هزار و 428 دلار و از نظر وزنی 1میلیون و 311 هزار و944 تن بوده است  افزود:  کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 20% و از لحاظ وزن 9% افزایش داشته است.
 
خاشی  اظهار کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل سیمان، خوراک کامل طیور، کاشی و سرامیک ، هیدروکربن سبک، گازوئیل، صیفی جات، هیدروکربن سبک حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن سنگین و نمک بوده است.
 
مدیر کل گمرکات استان تصریح کرد:  این اقلام به کشور افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان،ارمنستان صادر شده است. 
 
وی ادامه داد:  از ابتدای امسال تعداد 19 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 3میلیون و 113هزار و980 دلار به وزن هزار و320 تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 217%، از نظر ارزش 630% و از نظر وزن 130% افزایش نشان می دهد.
 
خاشی  با اشاره به اینکه عمده اقلام وارداتی به استان را برنج، دستگاه دمنده گاز موجود در تونل های زغال سنگ، تجهیزات مربوط به سیستم زهکشی گاز متان، تری فسفات سدیم، گوسفند، تخم اسپند ، شاهدانه بو داده و گاو است اظهار کرد: این اقلام از کشور پاکستان، لهستان، چین و افغانستان وارد شده است.
 
مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال تعداد 50 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش هزار و 932 دلار به وزن 179 کیلوگرم تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظرتعداد اظهارنامه 92% ، از نظر ارزش 109% و از نظر وزن 92% افزایش را نشان می دهد. 
 
وی  با بیان اینکه عمده کالاهای صادر شده شامل خشکبار، البسه، زعفران، شیرینی، کیف است گفت: کشور مقصد صادرات امانات پستی آلمان، انگلستان، آمریکا، هندوستان و استرالیا بوده است و از ابتدای امسال اظهارنامه واردات امانات پستی نداشته ایم.
 
خاشی  با بیان اینکه عمده اقلام خروجی موضوع  ماده 116 شامل جوجه، کاشی یا سرامیک، شیشه، میلگرد، سیمان و ... بوده است افزود: تعداد پروانه ارائه شده 5هزارو487 فقره به ارزش 230میلیون و 425هزار و 729 دلار به وزن بیش از 795هزارو335 تن که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 25% ، از نظر ارزش 24% افزایش و از نظر وزن 1% افزایش نشان می دهد.
 
عمده اقلام خروجی موضوع  ماده 116 شامل جوجه، کاشی یا سرامیک، شیشه، میلگرد، سیمان و ... بوده است.
 
انتهای پیام / ط آ

تشکیل  19 فقره اظهارنامه وارداتی از ابتدای سال

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.